Αρχεία
July, 2009
March, 2010

1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!1642338 hits and counting!

Στατιστική
OS: Linux t
PHP: 5.3.10-1ubuntu3.13
MySQL: 5.5.28-0ubuntu0.12.04.3
Ώρα: 19:32
Μέλη: 3
Επιτυχία: 1642338
Νέα: 1737
Σύνδεσμοι: 31

 

Αρχική

Οι άγιοι και ... 29.4.2011   Εκτύπωση  Ηλεκτρονική Διεύθυνση
Αξιολόγηση χρήστη:starstarstarstarstar / 0
Λιγότερο Περισσότερο
Οι άγιοι και η ερμηνεία της Αγίας Γραφής

 Εlcathex:  Παραθέτουμε απόσπασμα της υπό εκτύπωση Μετασυνοδικής

Αποστολικής Παραινέσεως της Α.Α. ΤΟΥ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΥ ις΄ ΠΆΠΑ ΡΩΜΗΣ

"O ΛΟΓΟΣ  TOY ΘΕΟΥ"

("VERBUM DOMINI")

 

Μετάφραση ΠΕΤΡΟΥ ΑΝΔΡΙΩΤΗ

  •  

Oι άγιοι και η ερμηνεία της Αγίας Γραφής

 

48. Η ερμηνεία της Αγίας Γραφής θα παρέμενε ατελής, αν δεν τείναμε ευήκοον ους  και σ΄εκείνους  που βίωσαν ριζοσπαστικά τον λόγο του Θεού, δηλαδή τους Αγίους[i].  Όντως, «η ζωή των Αγίων  είναι η  βιωματική  ανάγνωση της Αγίας Γραφής»[ii].  Η πιο βαθιά ερμηνεία της Αγίας Γραφής γίνεται έμπρακτα από αυτούς που άφησαν τον εαυτό τους να διαμορφωθεί από τον λόγο του Θεού, με το άκουσμα, την ανάγνωση και την τακτική μελέτη του.

Δεν είναι τυχαίο που τα μεγάλα ρεύματα πνευματικότητας που σημάδεψαν την ιστορία της Εκκλησίας ξεκινούσαν από  σαφή αναφορά στην Αγία Γραφή. Αναλογίζομαι, παραδείγματος χάρη, τον Αββά άγιο Αντώνιο, που εφάρμοσε τα λόγια του Χριστού: «αν θέλεις να γίνεις τέλειος, πήγαινε, πούλησε τα υπάρχοντά σου και δώσε τα χρήματα στους φτωχούς, και θα έχεις θησαυρό κοντά στον Θεό -  και έλα να με ακολουθήσεις (Μτ. 19.21)[iii]. Όχι λιγότερο επιβλητικός είναι ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας, ο οποίος στο έργο του Ηθικά αναρωτιέται: «Ποιο  το ιδιαίτερο γνώρισμα της πίστης; - Η απόλυτη και αναμφισβήτητη βεβαιότητα για την αλήθεια των εμπνευσμένων λόγων του Θεού…Τι το ιδιαίτερο έχει ο πιστός; -  Η συμμόρφωση της ζωής του σύμφωνα προς  αυτήν την απόλυτη βεβαιότητα του  νοήματος των λόγων της Αγίας Γραφής, χωρίς να τολμά να αφαιρέσει ή να προσθέσει ο,τιδήποτε»[iv].  Ο άγιος Βενέδικτος, στον Κανόνα του (: Regula), παραπέμπει στην Αγία Γραφή «ως τον ορθότατο κανόνα για τη ζωή του ανθρώπου»[v].  Ο άγιος Φραγκίσκος της Ασσίζης – γράφει ο Θωμάς από το Celano – ακούγοντας την ευαγγελική ρήση ότι οι μαθητές του Χριστού  "δεν πρέπει να κατέχουν ούτε χρυσάφι, ούτε ασήμι, ούτε χρήματα, ούτε να φέρουν δισάκι, ούτε ψωμί, ούτε ράβδο για τον δρόμο, ούτε σανδάλια, ούτε δυο χιτώνες…αμέσως, όλος αγαλλίαση, με την δύναμη του Αγίου Πνεύματος αναφώνησε: αυτό θέλω, αυτό επιζητώ, αυτό ποθώ να κάνω με όλη την καρδιά μου!»[vi].  Η αγία Κλάρα της Ασσίζης, αντιγράφει πλήρως την εμπειρία του αγίου Φραγκίσκου: «Η μορφή  ζωής του Τάγματος των Φτωχών Αδελφών … είναι ετούτη: να τηρούν το άγιον Ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού»[vii].  Ο άγιος Δομίνικος,  κατόπιν, «παντού φανερωνόταν ως άνθρωπος του Ευαγγελίου στα λόγια και στα έργα»[viii],  και τέτοιοι ήθελε να είναι και οι αδελφοί του κήρυκες: «άνθρωποι του Ευαγγελίου»[ix]. Η Καρμηλίτισσα αγία Θηρεσία  της Άβιλα, η οποία,   για να εξηγήσει τις προσωπικές εμπειρίες της μυστικού, στα γραπτά της ανατρέχει διαρκώς σε βιβλικές εικόνες, λέγει  ότι ο ίδιος ο Ιησούς  της αποκαλύπτει πως «όλα τα κακά του κόσμου προέρχονται από την μη σαφή γνώση των αληθειών της Αγίας Γραφής»[x]. Η αγία Θηρεσία του Βρέφους  Ιησού, του Τάγματος των Καρμηλιτισσών,   ερευνώντας τις Γραφές, και ιδιαίτερα τα Κεφάλαια 12 και 13 της Α΄ προς Κορινθίους Επιστολής, ανακάλυψε ότι η  Αγάπη ήταν η προσωπική της κλήση [xi].  Η ίδια αγία περιγράφει ως εξής την γοητεία των Γραφών: «μόλις ρίξω το βλέμμα μου στο Ευαγγέλιο, αμέσως αναπνέω τα αρώματα της ζωής του Ιησού και ξέρω προς ποια κατεύθυνση να τρέξω»[xii].

...........

Βλ. και:

http://elcathex.com/eke/index.php?option=content&task=view&id=1770&Itemid=  )